El Barça treu pit d’una gestió social exitosa i centrada en els nens

Jordi Cardoner ha informat, en el balanç de la temporada de l'Àrea Social del club blaugrana, que 72.252 nens han assistit gratuïtament al Camp Nou aquesta temporada

Aquest dijous, Jordi Cardoner ha comparegut davant dels mitjans de comunicació per fer un balanç de la temporada de l’Àrea Social del Barça. En una compareixença en què, a més, el vicepresident també ha analitzat alguns dels reptes del club de cara al futur, el que el directiu ha celebrat amb més entusiasme ha estat el fet que 72.252 nens han assistit gratuïtament al Camp Nou aquesta temporada (una mitjana de 3.500 per partit), quelcom que ha catapultat el club blaugrana cap a la primera posició en la llista de clubs d’Europa que faciliten l’entrada gratuïta dels més menuts.

“Hi ha moltes coses que ens fan sentir orgullosos, però la dels nens és una de les més destacables. Fent una comparativa internacional, estem a anys llum respecte al que estan fent la gran majoria d’altres grans clubs. En un club familiar, hem d’invertir en els més petits. Ells són el nostre futur”, ha valorat Cardoner en una roda de premsa en què, per cert, també ha informat que Neymar ha comunicat a l’entitat culer que vol tornar, però que aquesta encara no s’ha plantejat el retorn de l’astre brasiler.

Les dones, cada vegada amb més força entre la massa social

Els nens i, en general, les famílies són el pal de paller al voltant del qual s’està vertebrant l’estratègia social del club. “Aproximadament, hi ha 30.000 famílies que, de forma recurrent, viuen el Barça com a activitat de lleure i l’entenen com a forma de compartir emocions, satisfaccions i, també cal dir-ho decepcions”, ha avaluat el vicepresident blaugrana, que ha repassat alguns dels projectes que s’han dut a terme per impulsar aquesta qüestió, tals com les altes dels socis alevins gratuïtes, el passaport infantil de franc o la fotografia amb els jugadors del primer equips sense cost (encara que amb un any d’espera), entre molts d’altres.

Encara que el percentatge d’afeccionats i el d’afeccionades que decideixen fer-se socis és aproximat, quelcom que demostra que la situació de gènere s’està normalitzant, en el pla general encara hi ha molta feina a fer: dels 141.650 socis, el 73% són homes i només el 27% són dones, una xifra que ha crescut però que té molt marge de millora. Pel que fa als 164.115 penyistes de 1.247 penyes que té el Barça arreu del món, la proporció és exactament la mateixa. Sobre aquestes associacions, que han crescut força últimament com a demostració de la globalització del club, Cardoner ha destacat que en els darrers tres anys han dut a terme 900 actes solidaris i ha avançat que “un dels objectius és el d’unificar locals per tal de donar una imatge corporativa que reforci la seva identitat”.

Els altres assumptes importants de la gestió de l’Àrea Social

  • Temporada 2018/19
    • Atenció als socis. Més de 325.000 interaccions entre trucades ateses, tràmits presencials i correus electrònics
    • Impuls tecnològic. Tramitació on line de serveis com la llista d’espera, actualització de dades, sol·licituds de serveis; nova app per als socis; wifi al Camp Nou, que ha rebut el premi estadi millor connectat del món amb +2,5 milions de dispositius (una mitjana de 20.000 per partit); revista multimèdia.
    • Consolidació dels desplaçaments. 700.000 euros per subvencionar els viatges dels col·lectius socials. 5.000 aficionats a la final de la Copa de Sevilla. Reducció d’entre el 30 i el 45% del cost del viatge.
    • Llista d’espera. 2.766 abonaments adjudicats des del 2011 (aquesta temporada, 405). La llista, però, segueix pujant: 11.569 socis actualment a la llista d’espera.
    • Lluita contra el frau i defensa dels drets dels socis
      • Objectius
        • Perseguir i acabar amb les xarxes organitzades.
        • Erradicar les conductes fraudulentes (autoavaluació).
      • Resultats
        • Més de 6.000 expedients oberts des del 2010.
        • Rescissió dels acords amb tres operadors. Actualment, el club treballa amb 20.
        • Obertura d’investigació per detectar les xarxes organitzades i ús fraudulent de clau i pin (més de 700 expedients oberts).
        • S’han pogut oferir més de 2.800 entres per partit gratuïtes als socis no abonats procedents d’expedients disciplinaris. No se n’ha fet un ús comercial.
    • Diada del soci solidari. 483.160 beneficiaris en aquests 8 anys (gairebé mig milió). “Molt satisfets per donar la possibilitat de visitar el Camp Nou a nens en situació desfavorables”. 76.398 espectadors contra la Cultural Leonesa, l’últim any que es farà com a conseqüència del canvi de format de la Copa del Rei.
    • El Camp Nou, ple. 8 partits amb més de 90.000 espectadors.
    • Servei t’acompanyem. 209 partits, 9.080 serveis (7.558 al Camp i 1.522 transport adaptat).
    • Abonaments. Seguiran mantenint-se al mateix preu. Si es pugés un 5-6%, es cobrarien 25-30 milions d’euros més. Abonament més econòmic actual: 140 euros. Comparativa internacional:
      • Madrid: 245 euros sense Champions.
      • Manchester United: 600 euros.
      • Chelsea: 650 euros.
  • Temporada 2019/20
    • 25% de descompte per al soci en restauració en dies de partit. Franja més baixa quant a preu del consum respecte a Port Aventura, Circuit de Catalunya…
    • Nou telèfon d’atenció: el soci primer. Personalitzat i gratuït que permet la identificació del soci per accelerar i millorar el servei telefònic. Espera més curta. Els senadors i senadores encara tindran més preferència. Eliminació del 902, ara és 900.
Més informació

Nou comentari