El Futbol Club Barcelona ha convocat una assemblea extraordinària de socis i compromissaris per demanar l’autorització per activar dues de les palanques econòmiques que han de resoldre la delicada situació financera de l’entitat. Concretament, la institució blaugrana proposarà als socis que es pugui vendre fins al 49,9% de Barça Licensing & Merchandising, S.L. (BLM) i que es pugui cedir fins al 25% dels drets televisius de la Lliga a un o més d’un inversors. L’assemblea tindrà lloc el dia 16 de juny a les 18:30h i se celebrarà de forma presencial a l’Auditori 1899 del Camp Nou, a la vegada que també s’hi podrà participar de forma telemàtica.
La cessió de part dels drets televisius ha d’aportar un ingrés econòmic immediat al club -uns 300 milions per als pròxims vint-i-cinc anys-, a la vegada que també hauria de ser vital de cara al pròxim mercat de fitxatges. Aquests diners entrarien com a ingrés i no com a deute i, per tant, una part es podria utilitzar per inscriure jugadors aquest estiu. Segons ha pogut saber Món Esport, el Barça es planteja cedir-los a entitats com CVC Capital Partners, Goldman Sachs o fins i tot altres empreses que fins ara no havien transcendit. D’altra banda, la venda de BLM podria aportar fins a 200 milions d’euros al club, gràcies als quals es tancaria l’exercici econòmic actual sense pèrdues, fet que també seria vital per a la bona salut de la institució i la junta directiva.
Una assemblea fonamental per a l’economia del Barça
Es tracta d’un moment que hauria de ser fonamental per al futur immediat i a mitjà termini del club. Ha de ser un punt d’inflexió per revertir la mala situació econòmica derivada de la pandèmia del coronavirus i de la gestió de la junta directiva de Josep Maria Bartomeu. En diverses ocasions, l’actual president, Joan Laporta, ha assegurat que aquestes palanques econòmiques que s’han d’activar han de servir per salvar les finances de l’entitat i començar la reconstrucció del nou Barça. La tercera palanca que encara es podria activar és la venda de Barça Studios, així que encara hi ha marge de creixement, no només per fitxar jugadors, sinó per evitar vendes doloroses.